Rasulullah SAW bersabda, "Kamu semua harus berpegang teguh kepada sunnahku (setelah Al Qur'an) dan sunnah khulafa' rasyidin yang mendapat petunjuk Allah sesudahku. Berpeganglah dengan sunnah itu dan peganglah ia kuat-kuat, serta jauhilah perkara yang diada-adakan (dalam agama), kerana setiap perkara yang diada-adakan itu adalah bid'ah, dan setiap bid'ah itu sesat." (HR. Abu Dawud dan Tirmidzi).

Friday, February 7, 2014

♥ Untukmu Sebuah Hati ♥


★ Untuk sebuah hati yg masih menanti. Menantilah dengan cinta. Cinta yang senantiasa membuatmu selalu menerima akan kehendakNya. Suatu saat kau akan tahu, penantianmu kerana cintaNya bukanlah penantian yg sia2.

★ Untuk sebuah hati yg masih menunggu. Menunggulah dgn senyuman. Senyuman tulus yg kau berikan pd stiap org yg mempertanyakannya. Katakan padanya, aku tak pernah kesepian, dengan segenap kasih-Nya

★ Untuk sebuah hati yg masih mencari. Mencarilah dgn ikhtiar. Ikhtiar yg suci tanpa paksaan waktu, ikhtiar penuh doa dan harapan, ikhtiar yang suci di atas jalanNya

★ Untuk sebuah hati yg masih merindu. Merindulah tanpa nafsu. Nafsu yg selalu membuatmu lemah. Rinduilah Allah, yg senantiasa membuatmu kuat. Suatu ketika nanti kau akan mengerti, cinta dan rindu padaNya adalah penantian yang terindah..

°¤♣¤°Akrab Persahabatan Kerana Allah SWT°¤♣¤°

No comments:

Post a Comment